ابزارهای گوگل

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای گوگل

۳۳۱ بازديد
روزانه 3 و نیم میلیارد جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام میشود و خیلی ها بر این باورند که گوکل فقط یک موتور جستجو گر است. اما در این مقاله من به شما میگوییم که شرکت گوگل یک موتور جستجو نیست. بلکه ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل بسیار قدرتمند برای مدیران کسب و کارهای اینترنتی دارد که هر مدیر برای موفق شدن و بازاریابی باید این ابزارها را بشناسد و طریقه کار کردن با آنها را بلد باشد. در این مقاله قصد دارم ابزار های گوگل و 6 ابزار مهم گوگل برای بازاریابی اینترنتی را معرفی کنم. پس با آکادمی مومنی همراه باشید.

توجه داشته باشید به دلیل اینکه کشور ایران در لیست کشورهای تحریمی گوگل است حتما پراکسی یا فیلتر شکن باید داشته باشید تا بتوانید از ابزارهای گوکل استفاده کنید. در واقع شما باید آی پی غیر ایرانی داشته باشید. البته تمامی ابزارهای گوگل این شکلی نیستند.

 روزانه 3 و نیم میلیارد جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام میشود و خیلی ها بر این باورند که گوکل فقط یک موتور جستجو گر است. اما در این مقاله من به شما میگوییم که شرکت گوگل یک موتور جستجو نیست. بلکه ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل بسیار قدرتمند برای مدیران کسب و کارهای اینترنتی دارد که هر مدیر برای موفق شدن و بازاریابی باید این ابزارها را بشناسد و طریقه کار کردن با آنها را بلد باشد. در این مقاله قصد دارم ابزار های گوگل و 6 ابزار مهم گوگل برای بازاریابی اینترنتی را معرفی کنم. پس با آکادمی مومنی همراه باشید.

توجه داشته باشید به دلیل اینکه کشور ایران در لیست کشورهای تحریمی گوگل است حتما پراکسی یا فیلتر شکن باید داشته باشید تا بتوانید از ابزارهای گوکل استفاده کنید. در واقع شما باید آی پی غیر ایرانی داشته باشید. البته تمامی ابزارهای گوگل این شکلی نیستند.

 

6 ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل
گوگل سرچ کنسول ( Google Search Console)
گوگل آنالتیکس (Google Analytics)
گوگل ادز (Google Ads)
کلید واژه گوگل (Google AdWords Keyword Planner)
گوگل ترندز (Google Trends)
گوگل آلرتز (Google Alerts)
 

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
 

بعد از راه اندازی وب سایت وقت آن میرسد که سایت خودتان را به گوگل معرفی کنید تا گوکل آنالیز و ایندکس سایت شما را شروع کند. البته دوستانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند می توانند با نصب کردن افزونه یوآست سئو و پیکربندی این افزونه این کار را به راحتی انجام دهند.

توسط ابزار گوگل سرچ کنسول شما می توانید یک مانیتورینگ کاملی از سایت خود در تمامی لحظه ها داشته باشید. گوگل سرچ کنسول می توانید کلمات سرچ شده وب سایتتان را ببینید.

یعنی می توانید ببینید کاربران چه کلماتی سرچ کرده اند تا به سایت شما رسیده اند. و یا اینکه زمانی که گوگل سایت شما را در نتایج خود نشان میدهد چند کلیک بر روی سایت شما شده است. می تواند ببینید سایت شما در چندمین صفحه گوگل در کلمه کلیدی مورد نظر است.

می توانید در مورد لینک های وب سایتتان هم اطلاعات کسب کنید. مثالا چه تعداد سایت به سایت شما لینک داده اند یا لینک های داخلی سایتتان را ببینید و یا از هر صفحه چه تعداد لینک دارید.

 

پیشنهاد آکادمی مومنی : دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

گوگل آنالتیکس (Google Analytics)


یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل، گوگل آنالتیکس می باشد. بهترین آمار گیری که تا بحال استفاده کردم گوگل آنالتیکس بوده است. بخاطر اینکه هیچوقت از کار نمی افتد.

از کار نمی افتد یعنی چی؟ شما اگر از سایت وب گذر، افزونه یا از سرویس های دیگر استفاده کنید ترافیک سایتتان که بالا برود دیگر نمی توانند آنالیز کنند و به اصطلاح هنگ میکنند. اما گوگل آنالتیکس هیچوقت به مشکلی برنمیخورد.

با گوگل آنالیتیکس می توانید بفهمید از چه مکانهای کاربران وارد سایت شما میشوند. مکانها منظورم سایتهای دیگر، شبکه های اجتماعی و…

یکی از اطلاعات خیلی عالی که میدهد این است که می توانید بفهمید کاربران شما بیشتر زمان خود را روی کدام صفحه از سایتتان میگذرانند. کدام مطلب شما برای کاربران جذاب تر است از کدام صفحه کاربران خارج میشوند، کدام کاربران تبدیل به مشتری میشوند و کلی اطلاعات با ارزش دیگر که بسیار می تواند برای سایت شما حائز اهمیت باشد.

یک نکته بسیار مهم : وقتی شما کمپین تبلیغاتی از طریق گوگل ادز اجرا می کنید. اگر شما اشتباهی در تبلیغات خود انجام داده باشید با استفاده از گوگل آنالتیکس به راحتی می توان پی به این اشتباه برد و جلوی هزینه کردن اضافی را گرفت.



یک توصیه به مدیران کسب و کار های اینترنتی و یا کسانی که سایت دارند حتما حتما هر روز گوگل آنالتیکس را چک کنید تا همیشه بدانید چه اتفاق های برای سایت شما میوفتد.

گوگل ادز (Google Ads)
 

شرکت گوگل تقریبا 90 درصد درآمد خود را از گوگل ادوردز بدست می آورد. گوگل ادوردز در واقع امکانی را به شما میدهد که بتوانید با پرداخت هزینه به گوکل سایت خودتان را در صفحه های اول گوگل بیاورید. به زبان ساده همان تبلیغ در گوکل است.

با سرمایه گذاری روی کلید واژه های درست می توانید ترافیک قابل توجهی را به سوی وب سایت خودتان جذب کنید. درآمد حاصل از تبدیل هایی که به واسطه ی این ترافیک صورت می گیرند با مقدار سرمایه ای که در این سیستم صرف تبلیغات کرده اید برابر یا از آن بیشتر است.

به علاوه سعی کنید از آپشن های پیشرفته مربوط به مکان یابی، مروگرهای موبایلی یا دسکتاپ، و هر آپشن دیگری که به شما در جذب مخاطب هدفمند کمک می کند بهره بگیرید.

گوگل ادز با تمام سادگی که دارد. اما اصلا آسان نیست و باید در آن تجربه کافی را داشته باشید تا بتوانید موفق شوید.

گوگل مبلغی را که دریافت می کند به دلار است و این برای ما که در کشور ایران زندگی میکنیم با این شرایط دلار کار نسبتا دشواری است تبلغ در گوگل. چون اگر اشتباه کنیم هزینه بسیار زیادی را از دست می دهیم.

از آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند. به طور طبیعی، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است.

گوگل تعداد کلیک هایی که بر تبلیغات شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از شما پول می گیرد. همچنین گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را نیز می شمارد.

Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

اگر شما تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کنید، عددی که به دست می آید که نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate) یا (CTR) شماست.

این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحه وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از تبلیغات تان تاثیرگذار است.

یادگیری حرفه ای گوگل ادوردز امری است که به زمان احتیاج دارد و بیشتر شرکت ها سرمایه خود را در آن از دست می دهند،

 
پیشنهاد آکادمی مومنی : ویدیو مارکتینگ Video marketing چیست؟

 

کلید واژه گوگل کیبورد پلنر (Keyword Planner)


با استفاده از این ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل به راحتی می توانید دنبال کلید واژه های کسب و کار اینترنتی خود بگردید.

وقتی شما میخواهید یک محصول یا یک ویدیو، مقاله یا در حالت کلی محتوای تولید کنید باید آنرا براساس کلیدواژه یا کلمات کلیدی کسب و کارتان تولید کنید. تا بهتر بتوانید در گوگل دیده بشوید این ابزار به شما کمک می کند تا کلمات مورد نظرتان را پیدا کنید.

البته این ابزار تعداد دقیق جستجو را به شما نمیدهد. اما به شما کمک می کند که به دیدگاهی کلی درمورد اینکه کدام کلیدواژه مورد توجه شما و کدامیک که مورد توجه شما نیست دست یابید.

اطلاعات دیگری که به شما نمایش میدهد این است که قیمت تقریبی پرداخت به ازای کلیک (CPC) روی آن کلیدواژه در صورت استفاده از گوگل ادوردز برای تبلیغات است.

به عنوان یک بازاریاب محتوا همیشه باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که علاوه بر هدایت شما به رتبه های بالای نتایج جستجو. ترافیک خوبی را نیز به وب سایت شما روانه کند. سعی کنید این ابزار رایگان گوگل را تجربه کنید و از قابلیت های منحصر بفردش نهایت استفاده را ببرید.

گوگل ترندز (Google Trends)


این ابزار گوگل هم اطلاعاتی خیلی مناسبی را در اختیار شما قرار میدهد. اطلاعاتی مثل جستجوی های که در حال حاضر محبوب هستند، اطلاعاتی مثل کدام کلمات رقابت بیشتری بین هم دارند، می توانید چندین وب سایت را با افزودن کاما میان آن ها در گوگل ترندز جستجو، و ترافیک آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

گوگل ترندز هم مثل گوگل Keyword Planner تعداد جستجو واقعی را به کاربر نمایش نمی دهد بلکه میزان محبوبیت عبارات را بین 0 تا 100 نمایش می دهد

گوگل آلرتز (Google Alerts)


گوگل آلرتز یکی از ناشناخته ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل است. این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرتز بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد گوگل آن را به ایمیل شما ارسال میکند. هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد.

زمانی که عبارتی را در  (search querry) جستجو می کنید. یک نمونه از نتایج و امکان انتخاب اینکه این نتایج به طور مستمر به ایمیل یا (RSS reader) شما ارسال بشود را برای شما نمایش میدهد.

همچنین می توانید از این ابزار مطلع شوید که رقبای شما چه زمانی سایت خودشات را آپدیت می کنند و اینکه در کجاها از آنها نقل قول می شود یا نام آنها برده می شود.

بگذارید یک مثالی بزنم تا کاملا مشخص شود.

فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌ کنید. اما می‌ خواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می‌ شود شما هم از آن اطلاع داشته باشید.

منبع:



https://moomeni.com/google-tools/
 

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری برای تحلیل و آنالیز سایت است که گوگل به رایگان در اختیار وبسمتران قرار داده است . راه‌ اندازی سرویس گوگل آنالیتیکس به سال 2005 برمیگردد. در سال 2019 طبق آمار، Google Analytics پرکاربردترین سرویس تجزیه و تحلیل وبسایت به حساب می‌آمد. این ابزار در واقع تحلیل گر قوی است و میتواند همه گزارشات مربوط به ترافیک ورودی سایت، رفتار کاربران در سایت شما و هر گزارشی که شما به عنوان یک وبمستر به آن نیاز دارید را در اختیارتان میگذارد.

google analytics



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.