به عنوان مدیر رسانه اجتماعی چه مهارت هایی لازم دارم؟

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

به عنوان مدیر رسانه اجتماعی چه مهارت هایی لازم دارم؟

۲۹۸ بازديد

مانند هر نقش ارشد بازاریابی ، یک مدیر رسانه خوب اجتماعی به طیف گسترده ای از مهارت ها نیاز دارد تا به آنها اجازه دهد محتوای جذاب خود را ایجاد کنند که بیشترین تعداد پیروان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

اگر یک مدیر رسانه ای مشتاق هستید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، این وبلاگ به شما کمک می کند مهارت های اساسی مورد نیاز خود را برای یک کار موفق در مدیریت رسانه های اجتماعی پیدا کنید.

مدیر رسانه اجتماعی چیست؟

به طور معمول ، مدیر رسانه های اجتماعی فردی در سازمان است که به نظارت ، اجرای ، فیلتر کردن و اندازه گیری حضور رسانه های اجتماعی یک محصول ، مارک ، شرکت یا حتی فردی اعتماد دارد. مدیران رسانه های اجتماعی اغلب "صدای شرکت" نامیده می شوند. ممکن است نقش مدیر رسانه های اجتماعی به عنوان "مدیر انجمن" نیز شناخته شود (اگرچه این عنوان کمی قدیمی است). قبل از اینترنت ، بیشترین نقش "نماینده روابط عمومی" بود.

مانند هر نقش ارشد بازاریابی ، یک مدیر رسانه خوب اجتماعی به طیف گسترده ای از مهارت ها نیاز دارد تا به آنها اجازه دهد محتوای جذاب خود را ایجاد کنند که بیشترین تعداد پیروان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

اگر یک مدیر رسانه ای مشتاق هستید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، این وبلاگ به شما کمک می کند مهارت های اساسی مورد نیاز خود را برای یک کار موفق در مدیریت رسانه های اجتماعی پیدا کنید.

مدیر رسانه اجتماعی چیست؟

به طور معمول ، مدیر رسانه های اجتماعی فردی در سازمان است که به نظارت ، اجرای ، فیلتر کردن و اندازه گیری حضور رسانه های اجتماعی یک محصول ، مارک ، شرکت یا حتی فردی اعتماد دارد. مدیران رسانه های اجتماعی اغلب "صدای شرکت" نامیده می شوند. ممکن است نقش مدیر رسانه های اجتماعی به عنوان "مدیر انجمن" نیز شناخته شود (اگرچه این عنوان کمی قدیمی است). قبل از اینترنت ، بیشترین نقش "نماینده روابط عمومی" بود.

مدیران رسانه های اجتماعی چه می کنند؟

مدیران رسانه های اجتماعی تبلیغات تجاری ، اطلاعات مربوط به شرکت و کمپین های بازاریابی را برای شرکت خود در چندین شبکه مختلف رسانه های اجتماعی ایجاد و نگهداری می کنند. آنها همچنین با استفاده از ابزارهای رایگان یا پولی ، تحلیل های رسانه های اجتماعی را رصد می کنند و مطابق با صدای و دستورالعمل شرکت به سؤالات و نظرات پاسخ می دهند. مدیران رسانه های اجتماعی روزانه برای تولید محتوای جدید برای شرکت های خود تلاش می کنند و دائماً در حال نوآوری برای فشار آوردن به ایده ها و قالب های جدید و سنجش میزان عملکرد این ایده ها هستند.

مدیران رسانه های اجتماعی ممکن است به مدیر رسانه های اجتماعی (در سازمان های بزرگتر) یا رئیس محتوا یا مارک گزارش دهند. آنها با سایر گروه های خلاق مانند بازاریابی و روابط عمومی و همچنین با بخش حقوقی همکاری می کنند تا فعالیت ها را با ابتکارات شرکت های مداوم انجام دهند و کمپین های بازاریابی فعلی را هماهنگ کنند. انتظار می رود یک مدیر رسانه های اجتماعی روندهای جدید و اخبار شرکت و صنعت را حفظ کند.

مناصب مدیر رسانه های اجتماعی به طور معمول نیاز به داشتن مدرک لیسانس در بازاریابی ، روابط عمومی یا موارد مشابه دارد. طبق گفته های Glassdoo r ، مدیران رسانه های اجتماعی به طور متوسط در آمریکا 47000 دلار درآمد دارند

این اینفوگرافیک از Meltwater تمام کارهایی را که یک مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است در یک روز انجام دهد نشان می دهد.

هر روز ، یک مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است وظیفه تنظیم استراتژی برای عرضه محصول آینده ، ایجاد یک فیلم ، طراحی جعبه ها ، هماهنگی پیام رسانی با تیم های ارتباطات داخلی ، اجرای تبلیغات پولی و موارد دیگر را به عهده بگیرد.

7 مهارت شما نیاز به مدیر عالی رسانه های اجتماعی هستید

اکنون که می دانید نقش مدیر رسانه های اجتماعی چیست ، در اینجا برخی از مهارت هایی که باید برای انجام بهترین نقش خود در این نقش به کار ببرید ، آورده شده است.

 

  • نوشتن مقاله

 

مدیران رسانه های اجتماعی هر روز نوشتن مطالب زیادی انجام می دهند ، گاهی اوقات بیش از ده ها پست. هر شبکه اجتماعی متفاوت به نوشتن کمی متفاوت نیاز دارد. به عنوان مثال ، لینکدین به لحن حرفه ای تری نیاز دارد ، در حالی که فیس بوک سبک تر و سرگرم کننده تر است. دانش نوشتن متن SEO نیز مفید است. (بعداً در این مورد بیشتر!) شما باید بتوانید پیامهایی ایجاد کنید که به سرعت توسط مخاطب برند شما درک شود و یک احساس مثبت برای برند ایجاد کند. همانطور که فوربس توضیح می دهد ، مدیر رسانه های اجتماعی شما "روزانه با مشتریان ارتباط برقرار می کند - و 99 درصد از این ارتباطات به صورت مکتوب انجام می شود." برخی از انواع مهم نوشتن عبارتند از:

  • سرمقاله کوتاه و مؤثر
  • معرفی جذاب
  • ساخت متن برای خواندن آسان. (از آنجا که مصرف کنندگان لاغر و اسکن می شوند ، زیرنویس ها ، نقاط گلوله و شماره گذاری کاملاً ضروری هستند!)

2. تحقیق

مدیران رسانه های اجتماعی باید با دنیای روزافزون رسانه های اجتماعی و دیجیتال به روز باشند ، از ابزارهای جدید سنجش دیگران استفاده می کنند و رقبا به چه صورت روزانه ارسال می کنند. مدیران رسانه اجتماعی بزرگ تنظیمات و هشدارهای خود را تنظیم می کنند. تاپیک های محبوب و از ابزارهایی مانند Feedly و BuzzSumo استفاده کنید تا از محتوای مد روز استفاده کنید. نوار کناری Twitter Trends و Facebook side Trending نیز مناطق مفیدی هستند و تحقیقات هشتگ نیز می تواند به شما کمک کند .. در اینجا روندهای فعلی وجود دارد که می خواهید آنها را ردیابی کنید:

  • ظهور و نقش موبایل
  • ظهور "پرداخت به بازی" با فیس بوک چگونه باعث کاهش دسترسی ارگانیک می شود
  • ظهور بازاریابی بصری در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام و پینترست

3. دانش SEO

گرچه SEO اغلب یک بخش جداگانه در سازمان ها محسوب می شود ، اما باید تأثیر زیادی در سایر زمینه های سازمان به ویژه محتوا و رسانه های اجتماعی داشته باشد. در حقیقت ، طبق گفته Hootsuite ، سئو تأثیر زیادی در استراتژی رسانه های اجتماعی شما دارد . یک مدیر رسانه ای عالی اجتماعی این موضوع را می داند و می کوشد همیشه بهینه سازی محتوا را در شبکه های اجتماعی با سؤال در ذهن داشته باشد. وقتی SEO را به عنوان بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود پذیرای خود می کنید ، مخاطبان بیشتری را جذب می کنید و به سمت مشتریان بالقوه بیشتری هدایت می شوید. همانطور که فوربس توضیح می دهد ، "محتوا سنگ بنای استراتژی SEO شما است و مدیر رسانه های اجتماعی شما دروازه بان و مروج بخش زیادی از این محتوا است." وقتی در مورد ترکیب SEO و رسانه های اجتماعی فکر می کنید ، سؤالات زیر را به خود اختصاص دهید:

  • آیا ارتباط بین قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی و افزایش رتبه در SERP ها را می دانید؟
  • چگونه محتوای وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید؟
  • آیا می دانید رانندگی به وب سایت شرکت شما چگونه بر درآمد تأثیر می گذارد؟

4- تخصص رسانه های اجتماعی

به نظر می رسد آشکار است ، اما یک مدیر رسانه های اجتماعی باید مهارت های رسانه های اجتماعی را داشته باشد. و گرچه می توان با تحقیق و آزمایش به مرور زمان این موارد را یاد گرفت ، اگر قصد شغل در یک شرکت بزرگ را دارید ، به چند سال تجربه در زیر کمربند خود نیاز دارید. نوع دانش مورد نیاز شما شامل موارد زیر است:

  • دانستن اینکه چه نوع محتوا در چه بسترهای نرم افزاری کار می کند
  • درک چگونگی بهینه سازی محتوا بر اساس پلتفرم
  • امکان جذب مخاطب از طریق پست های اجتماعی

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه احساسات مصرف کننده بر اساس انواع محتوای رسانه های اجتماعی متفاوت است.

احساسات مصرف کننده در مورد رفتارهای برند در زمینه اجتماعی.  منبع: SproutSocial

5. مهارت های خدمات به مشتریان

وقتی 34.5٪ از مشتریان رسانه های اجتماعی را گزینه مراقبت از مشتری خود می نامند ، مدیران رسانه های اجتماعی باید اطمینان حاصل کنند که مهارت های لازم برای مطابقت دارند. مشتریان غالباً برای کمک به سؤالات مربوط به محصولات و خدمات ، به حساب های رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند و اگر کسی برای پاسخ به این سؤالات (حتی در شب ها و آخر هفته ها) وجود نداشته باشد ، احتمالاً برداشت های آنها از آن مارک ترش می شود. همانطور که فوربز توضیح می دهد ، "یک مدیر موفق رسانه های اجتماعی می داند که حضور در رسانه های اجتماعی چهره برند شما به صورت آنلاین است. که هر آنچه آنها می گویند یا انجام می دهند در رسانه های اجتماعی نمایشی از برند است - برای خوب یا بد. "

انتخاب برتر مردم برای مراقبت از مشتری.  منبع: SproutSocial

در اینجا آمارهایی درباره اهمیت خدمات به مشتری و رسانه های اجتماعی از اینفوگرافیک عالی از Help Scout ارائه شده است. نکات برجسته شامل موارد زیر است:

  • به دلیل تجربه بد رسانه های اجتماعی ، 86 درصد از مصرف کنندگان از تجارت با یک شرکت دست کشیده اند.
  • 78 درصد از مشتریان آنلاین پس از تجربه عالی مشتری ، یک مارک را به دوستان و سایر مخاطبین توصیه می کنند.
  • 80 درصد از شرکت ها فکر می کنند خدمات برتر مشتری ارائه می دهند ، جایی که تنها 8 درصد از مشتریان معتقدند که هستند.

در حالی که نقش مدیر رسانه های اجتماعی غالباً از 9 به 5 تعریف می شود ، این افراد باید برای پاسخگویی به نظرات و سوالات در هر زمان در دسترس باشند. بیشتر مدیران رسانه های اجتماعی دسترسی به حساب های شرکت خود را از طریق دستگاه های تلفن همراه خود حفظ می کنند تا در صورت لزوم بتوانند پاسخ دهند. اگر کسی در حین تعطیلات یا مریض بودن ، کسی را در اختیار رسانه های اجتماعی قرار ندهد ، ممکن است هنوز هم در قلاب باشید - حتی هنگامی که پیش از موعد مقررات را برنامه ریزی می کنید.

تقویم نشر Sprout Social به شما امکان می دهد تا پست ها را قبل از وقت برنامه ریزی کنید و به عنوان یک تیم کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ کاری تکراری نیست و همیشه به محتوای خود پوشیده اید.  منبع: SproutSocial

6. هوش بصری

در حالی که بخش اعظمی از مطالبی که در رسانه های اجتماعی قرار می دهید نوشته خواهد شد ، محتوای تصویری نیز بسیار مهم است. Gif یا عکس صحیح می تواند صدها یا حتی هزاران بار به اشتراک گذاشته شود ، و باید انواع تصویرهایی را که به خوبی کار می کنند درک کنید. در هر شبکه اجتماعی برای مدیران رسانه های اجتماعی ارزشمند است که دانش عمومی در مورد طراحی داشته باشند تا بتوانید برای تکمیل پست های خود گرافیکی جذاب بصری ایجاد کنید. بدانید Meme شما می تواند در زمینه سازگاری با توسعه روزانه Meme های جدید (در صورت مناسب برای شرکت شما) مفید باشد.

فیلم همچنین یک مؤلفه مهم است ، بنابراین اگر بتوانید در آن زمینه مهارت کسب کنید ، بسیار مفید خواهد بود. همانطور که Hoostsuite توضیح می دهد ، یک مدیر رسانه ای بزرگ اجتماعی "وقتی این فیلم را می بیند ، فیلم فوق العاده ای را می شناسد ، و از همه مهمتر درک جدی از روندهای ویدئویی اجتماعی و نحوه قرارگیری آنها در هر شبکه اصلی را در اختیار دارد. برخی از شبکه ها ، مانند Vine و ابزارهای پخش مستقیم Meerkat و Periscope ، نیز از کیفیت بسیار کمتری انتظار دارند ، بنابراین متوسط کاربر تلفن های هوشمند می تواند به یک سازنده محتوای ویدیویی برای برند شما تبدیل شود. "

مبارزه با خلاقیت؟ برخی از کلاس های آنلاین را از شرکت های نرم افزاری مانند Adobe بگذرانید ، یا برخی از کلاسهای هنری محلی را بطور کامل بررسی کنید.

7. سازگار

انعطاف پذیری در هر نقش بازاریابی مهم است ، اما حتی بیشتر در مدیریت رسانه های اجتماعی. چشم انداز رسانه های اجتماعی آنقدر سریع حرکت می کند که سازگاری یک ضرورت مطلق است. کافی نیست که بتوانیم پست ها را برنامه ریزی کنیم. شما باید بتوانید ویژگی های جدید را امتحان کنید و بر اساس روندهای جدید و آزمایش مداوم و آنالیزهایی که باید در پست های خود اجرا کنید ، موارد را تغییر دهید. هنگامی که در مقابل خود تجزیه و تحلیل قرار می گیرید ، به انعطاف پذیری نیز نیاز دارید تا چیزهای جدید را امتحان کنید تا رسانه های اجتماعی خود را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهند. آزمایش A / B (نوشتن پست به روش های مختلف ، با تصاویر مختلف) می تواند به شما کمک کند به سرعت تعیین کنید که انواع تصاویر و کپی ها برای شرکت شما کار می کند - و کدام ها نیست.

آیا به دنبال کمک برای تبدیل شدن به یک مدیر عالی رسانه های اجتماعی هستید؟ دیپلم تخصصی ما این است که بازاریابی در رسانه های اجتماعی می تواند کمک کند ، یا موارد دیگری را کسب کند و به دنبال دیپلم حرفه ای خود در بازاریابی دیجیتال بروید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.